PES 2009 - Lag och spelaruppdateringspatch

29 kommentarer


Konami kommer att släppa en första lag och spelaruppdaterings patch i början av November.
Patchen kommer innehålla följande.


+ Uppdateringar av lagen Athletico Madrid, Sevilla, Racing Santander och Valladolid.
Så att dessa får riktiga dräkter med med mera.
+ Uppdateringar för många av de andra lagen i spelet, både spelarövergångar och nya matchdresser.
+ Tolv nya lag kommer adderas till Champions Leaguelagslistan (25 i sin helhet efter det), dessa nya 12 kommer att ha officiella champions league matchdresser när man spelar med dem. Bland dessa finns bland annat Marseille, Juventus och Basel.
+ Ny "Theatre of Legends" funktion som gör att man kan se och ladda upp repriser som andra användare kan titta på.

Patchen som släpptes idag var således en patch för själva spelet. Vad den gör är fortfarande okänt...
 
1 Norrköpings Bästa:

skriven

Seabass borde avrättas för allt lagg som sker över live.

2 Jocke:

skriven

Låter bra detta, lite kasst dock att de inte kunnat fixa detta till releasen av spelet.

3 GAbbe:

skriven

Kom det en patch ut idag?



Var kan man ladda ner den?

4 Fregen:

skriven

Det här låter nästan för bra för att vara sant om man känner Konami rätt. Är väl helt idiotiskt o tro att Chelsea o Arsenal kommer har sina CL- dräkter lr? Vore inte fel för oss 360- ägare iaf med tanke på skite nmed option files (hoppas iofs på MS november uppdatering)



För övrigt är PES 09 underbart, tillbaka till det gamla fina, men jag förstår samtidigt dom som tycker att dom inte gått framåt.

5 Richard:

skriven

Låter riktigt bra :) .

6 andiie:

skriven

det där med egna klack ljud får jag inte riktigt igång :P

förresten någon som har lite mp3:or från klackar? typ juventus inter milan etc etc? :P

7 KorreTheDude:

skriven

+ Uppdateringar för många av de andra lagen i spelet, både spelarövergångar och nya matchdresser.



Så det betyder att inte all lag kommer bli uppdaterade i transfers?

Curse Him!! isf

8 Alejnikov:

skriven

Undrade bara hur man får ner den där nya patchen till ps3 när den kommer?

9 Richard:

skriven

Varför har bytt bakgrundsfärg på bloggen Canigia? Tyckte den förra passade bättre eftersom man fick mer känsla av fotboll av den.

10 marmulax:

skriven

Jag undrar om har köpt en amerikansk PS3:a kan jag ladda ner OF i hårddisken?

Vet nån det?

11 Caniggia:

skriven

@ Korrethedude - Det kan vara så att de mindre lagen inte får några uppdateringar. Jag tänker på de mindre kända i "Other" kategorin.



@ Richard - Jag tänkte köra på ett Champions League tema. Men jag är inte nöjd än.



@ Alejnikov - Är du inloggad på PSN network när du startar PES kommer patchen att hämta sig själv.



@ Marmulax - Jag har inget svar på den frågan ännu men jag ska gräva i det.

12 GAbbe:

skriven

För oss som har data?

13 Sinan:

skriven

Halå...jag tror det är Caniggia jag snackade med på GAME butiken...ville bara fråga följande...när jag ska ta filerna från USB till ps3 vad är det som behövs? filerna är bilder, option files ( tex arsenal kläder) och ansikten på spelarna...försökte med USB minne, försökte med Minnes kort, försökte med själva digital kamera..när jag går in på BILDER står det USB minne men sen står det NO FILES.

14 Anonym:

skriven

@ Sinan - Du ska gå till avdelningen Bilder i huvudmenyn på ditt Ps3. Sen trycker du trekant och väljer Visa filer eller liknande.

15 Sinan:

skriven

Hej..om vi tar det från början...behöver jag ha en fil som kallad PS3 i min usb minne och en fil som kallas nåt sspec på ps3?? typ mina bilder? eller nåt sånt?

16 Caniggia:

skriven

@ Sinan - Prova detta.

1. Gå till bilder i din PS3.

2. Gå till ditt USB minne.

3. Tryck på trekant.

4. Tryck på visa alla.

5. Kopiera de bilder du vill ha.

17 Sinan:

skriven

u r da best mate :D now we talk :D

18 sinan:

skriven

hur gör jag när det gäller Option file för PES 2009

19 andiie:

skriven

sinan bor du i hbg lr?

20 moe:

skriven

jag läste pressmeddelandet på konamis sida ang. denna patch men det stod inget om en transferuppdatering..

Dom säger ju bara "Furthermore, it will also update the kits and team rosters of many teams within the game."



hoppas dock jag har fel

21 Caniggia:

skriven

@ moe - team roster betyder att laget kommer uppdateras. Ha det bra =)

22 Mauro:

skriven

riktigt schysst... nån som har dem riktiga namnen på stadiorna i PES 09 ??

23 Sinan:

skriven

Andiie...jag bor i malmö...vadå då?

jag har gjort hela EPL nu me dem riktiga lag logo o home o away kit...jobbigt

24 alex:

skriven

Jag har inte provat PES2009 online ännu, någon som kan säga om det funkar bättre än 2008..? Mest PS3 jag funderar över..

25 Anonym:

skriven

hur länge har det här stått?

26 Richard:

skriven

Detta blogginlägg skickades in 2008-10-16 @ 17:02:41 av bloggens ägare, Caniggia.

27 Anonym:

skriven

ok, ganska gammal

28 Rune:

skriven

Var kan man ladda ner patchen med det okända innehållet som släpptes? Jag tar för givet att Konami prioriterat att snarast korrigera den katastrofala buggen som gör att det inte längre går att snurrfinta med Anders Svensson i årets version av PES. Skandal.

29 Caniggia:

skriven

@ Rune - Den laddar ner sig automatiskt till PS3 när man loggar in. Det finns ingen motsvarighet till de andra formaten tror jag.