Premiär för Allsvensk Optionfil 2009 (PS3)

31 kommentarer

Äntligen! Nu är den här!

- Optionfilen innehåller
Alla spelare och alla lag (förutom några småjuniorer som det inte finns någon info om ännu)
Klubbemblem för alla lag.
Rätta taktiker för alla lag (enligt hur det har sett ut i träningsmatcherna)

VIKTIGT!!!
Installation
1. Om du vill ha kvar din gamla optionfil så MÅSTE du kopiera den till ditt USB-Minne och sedan lägga över den på din dator medan du kör Allsvenskan. Gå till --Verktyg för sparade data-- och leta upp filen PES 2009 - Edit Data. Kopiera denna till ditt minneskort och sedan över till datorn där du lägger den någonstans där du lätt hittar den.
2. Därefter packar du upp zipfilen med allsvenskan och kastar över hela katalogen PS3 till ditt USB-Minne.
3. Efter det går du in i --Verktyg för sparade data-- igen och väljer USB-minnet längst upp. Där väljer du Allsvenskan 2009 och kopierar den till din PS3.
4. Starta spelet.
5. När du startar spelet så frågar det om du vill skriva över filen. Du svarar nej! och går till edit data och väljer load file. Du får nu valet att ladda den allsvenska filen ännu en gång. Gör det. Nu är det klart och du kan njuta av de allsvenska lagen tillsammans med Allsvenskan som börjar imorgon!

Jag reserverar mig för småfel på namn och liknande. Dessutom har jag inte hunnit göra individuella ansikten med edit funktionen till alla spelare. Jag har inte heller använt mig av import photo funktionen eftersom jag anser att den är alldeles mongo. Vidare har jag försökt vara så objektiv i min statsbedömning som det går att vara som HIF:are, genom att låta Henrik Larsson vara fortsatt bäste svensk efter Zlatan Ibrahimovic. Ni som anser att jag har fel i detta kan dra något gammalt över er. Dessutom (om ni argumenterar mot detta) packas det upp en jättestor mask kallad "Henrik Larsson masken" på er PS3:a och som gör att PS3:an ställer om språket till Skånska. Detta går inte att ändra. Ni får dessutom stå ut med att Henrik Larsson bräker ur sig ett "nääääääeeeeeee" då och då och att hans reklamfilmer med länsförsäkringar dyker upp närsomhelst när PS3:an är igång. Mycket nöje!
Allsvenskan 2009 PS3 Mirror #1
Allsvenskan 2009 PS3 Mirror #2
 
1 aDDe:

skriven

TACKTACKTACKTACKTACKTACKTACKTACKTACKTACKTACK



kan knappt bärga mig :D

2 Caniggia:

skriven

@ aDDe - Håll i hatten!

3 Marcus:

skriven

Hur funkar detta? Skapar den helt nya lag, eller skriver den över existerande, or what?

4 Caniggia:

skriven

@ Marcus. Följ steg ett så förlorar du ingenting och kan byta tillbaks när du är trött på allsvenskan.

5 Karlén:

skriven

Jag får ett felmeddelande på zShare som säger att jag har blockerat deras ads eller något. Om man inte har några andra option-filer, försvinner något från originalspelet då?

6 Pontus:

skriven

Snyggt jobbat gurra! Hade vart kul att få testat på PC för å se hur de funkar. :) Gjorde du nån optionfil till PES6 pc? Man lirar ju det mest fortfarande :P

7 Caniggia:

skriven

@ Pontus - Tyvärr har KONAMI dödat kompabiliteten mellan de olika next-gen systemen så filen kommer bara till PS3. Blev aldrig någon optionfil till PES6, endast till PES5. Ladda ner och spring hem till närmsta PS3 polare! =D

8 Caniggia:

skriven

@ Karlén - Om du inte har ändrat något i din optionfil så kan du bara skriva över med min optionfil. Jag rekommenderar ändå att du sparar din gamla edit data så att du inte skyller på mig om något är annorlunda sen när du ska ersätta den igen.

9 Baloo:

skriven

Vore kul om du kunde lägga upp lite screenshoots på matchsituationer och på lite spelaransikten och på lite kits

10 tjocksteffe:

skriven

HAllå gurra,

fint jobbar med optionfilen.

Dock: När jag försöker installera lyckas det inte. Istället för att dialogrutan där jag ska välja NO dyker upp säger den "cant load because of wrong version" eller nåt i den stilen. samma sak när jag går in på options för att loada. Jag har tankat senaste versionen av ps3-programvaran. nån aning om vad detta kan bero på? Jag har orginalspelet såklart.

11 Caniggia:

skriven

@ Baloo - Jag lägger kanske upp lite bilder från spelet men när det handlar om spelaransikten så har jag inte lagt ner tid på alla spelare. Vissa har standardansikte med rätt hudfärg och relativt likt hår. Sponsorerna på tröjorna gör jag senare.



@ TjockSteffe - Hej! Jag måste kolla upp detta. Låter konstigt.

12 Caniggia:

skriven

@ TjockSteffe - Provade nyss på kusinens PS3 (hehe) Jag antar att du har patch 1.3 - Patcherna laddas ner när du startar PES, så du bör ha 1.3.



1. Du går in i System Settings och till Download. Du laddar ner den fil som finns där.

2. När den undrar om du vill skriva över dina filer så tackar du ja båda gångerna.

3. Stäng PES.

4. Därefter sparar du filen på USB-minne om du vill ha den för framtida bruk. Detta rekommenderas varmt eftersom det här är en mergad fil med din orginalfil.



Därefter fortsätter du från steg 2. I bloggposten längst upp! Lycka till!

13 Don-T:

skriven

Man får tacka nu har jag förfinat den lite genom o lägga in mina scanningar på kffspelarna och sponsorlosgos på kalmar dräkten ,det jag gillade mest är hur realistiskt spelet blev för jag slog hid med kff 2-0 i första matchen ;) hif fick enbart ett skott på mål

Starkt jobbat mannen

14 Caniggia:

skriven

@ Don-T @ - Haha! Fan vad underbart! Måste ha varit en "pil ner" dag i HIF! =D

15 tjocksteffe:

skriven

Gött!



Nu funkar det! Tack som fan!

16 aDDe:

skriven

Kan anmäla mig frivilligt för att göra reklam om det behövs, har photoshop, och utöver det behöver man väl typ bara google? :)

17 Emil:

skriven

Mycket bra jobbat!

Denna är uppskattad som fanken!



En sak bara; tycker att det är väldigt synd att den inte är baserad på WENB-option filen, hela PL är ospelbart :-)



Men som sagt, du har i övrigt gjort ett bra jobb.

18 Caniggia:

skriven

@ Emil - Tack så mycket! Är det någon speciell spelare som ni vill diskutera kan ni göra det på mitt forum. Ska försöka få upp ett nytt forum snart eftersom det gamla inte verkar funka och locka folk på det viset jag vill. Har ni något tips där så kan vi prova det också! =)

19 Don-T:

skriven

Att lasse johansson blev kalmars bästa overall ser jag som att han måtte ha nån hållhake på dej ;) till adde gör gärna sponsorlogos ,blir ännu trevligare då i mitt tycke

20 Caniggia:

skriven

@ Don-T - Hehe! Lasse Lirare! =)

21 Jarir:

skriven

men vafan Caniggia!! jag förvänta mig att du skulle göra den här OF:en på den existerande med alla lag som gjordes av WEfans lr vafan den sidan hette.... JÄVLA AMATÖR!!!!!

22 Caniggia:

skriven

@ Jarir - Hehe. Du är för rolig Jarir. Varför skulle jag basera min optionfil på någonannans arbete? Du följde väl anvisningarna och sparade din egen optionfil innan? :)

23 aDDe:

skriven

finns det något sätt att använda lagen i ett master league eller är det beegränsat till exebition? för det går inte att välja Others B som master league lag :(

24 Caniggia:

skriven

@ aDDe - Nej det e fettrist att man inte kan göra det. Hoppas på bättre lycka i näste PES!

25 Jarir:

skriven

hehe nädå.. har inte sparat över nåt faktist.. orkar bara inte ta tag i det hela :P Försöker få tag i alla GTA trophies istället :P

26 Martin:

skriven

Går det att flytta lagen från other leagues B till other leagues A? Vore ju kul om man kunde lira ML med allsvenska lagen nämligen...

27 Caniggia:

skriven

Tyvärr inte. Det är tråkigt att det inte går att göra. Du får köra en egen liga med de allsvenska lagen istället.

28 Martin:

skriven

Hej igen!

Gjorde lite ändringar, bytte ut en del av de engelska lagen (typ Wigan,Fulham,Stoke, Sunderland etc) samt en del spanska lag och la in Allsvenska lag där istället, på så sätt kan jag nu avnjuta Master League med allsvenskan - kan meddela att det är otroligt kul!

Passade givetvis på att fixa loggor till de kvarvarande engelska och spanska lagen, så att det känns lite mer seriöst..



Bra jobb med optionfilen i övrigt!

29 Kalle kloo:

skriven

Tjenare!

Kan du berätta hur man byter tröjor på Pes, hade tänkt att göra allsvenskan på PC..

Tacksam för svar!

30 Cee:

skriven

Om man har en nyare version installerad, vad fan gör man då ifall man vill lira allsvenskan??

31 Caniggia:

skriven

Hej Cee!



Det du ska göra för att få optionfilen att fungera är att gå in i spelet och trycka på download i system settings och uppdatera din nuvarande optionfil. När du har gjort detta ska du gå ut ur spelet och sedan spara över allsvenskanfilen igen till din PS3. Efter det så ska du gå in i spelet och svara nej på frågorna som kommer innan du får tillträde till menyn och sedan in i system settings och ta edit och load option file (eller liknande) det går... jag har gjort det själv flera ggr. Ska ta mig en titt i kväll och svarar i forumet. Jag har själv 1.4 installerad men spelar med min allsvenska optionfile =)



Vi fixar det! om det inte funkar just nu! =)