1 Rune:

skriven

Tycker nya systemet duger fint. Aningen bättre än förra. Men hade jag själv fått bestämma borde det vara möjligt för målvakten att i viss mån hinna läsa straffar istället för att enbart tvingas chansa.



Ett sätt att göra detta vore om skytten kan välja att antingen sikta tidigt med styrknappen och få fram en riktningsmätare som långsamt fylls mot vänster/höger för ett kontrollerat men förutsägbart skott, eller sikta sent med styrknappen och få fram en riktningsmätare som fylls väldigt kvickt och gör skottet svårläst men svårkontrollerat. Som målvakt ser man alltså vilket håll man ska gå så fort straffskytten trycker in styrknappen för att börja sikta.



Förresten, vore trevligt om det gick att chippa också :)



2 Caniggia:

skriven

Wii-versionen har riktigt bra straffar.

De gamla spelen ISS64 och 2000 hade straffar där själva skottmarkören var större ju sämre skytten var. Det betydde att straffen kunde hamna var som helst inom markörens radie. Man kunde göra markören osynlig när man sköt så att inte målvakten visste var man skulle skjuta.

3 famousruler:

skriven

ja det kommer jag ihåg, det tider det... faktiskt många finesser som fanns på de spelen borde finnas i dagens PES tycker jag, som t ex förutom straffsparksystemet så var det där med continous play, alltså att vid frisparkar och hörnor vart det aldrig en ny kameratagning. Vid hörna så såg man spelaren jogga hela vägen till hörnstolpen och när han väl var där så ändrade kameran till rätt riktning bara istället för att det som nu blir en ny kameratagning.

En annan grej var det där med jonglering med bollen, om man höll i dash knappen tror jag det var så jonglerade man med bollen, det vat inte så andvändbart men det var coolt, finns i dagens fifa.

Hela spelet var mer fluid eftersom kameran var den samma som följde spelet hela tiden, det tycker jag bidrag STORT till matchskänslan.

4 Yens:

skriven

Jag är ett fan av manuella passningar och använder det en hel del (funkar mkt bättre på Ps3 än 360n för övrigt). Undrar dock om det finns någon kombination för att få mer flacka inlägg manuellt (typ 2 knapptryck i inläggsläge)? Nu blir det oftast att de stannar i luften för länge, alltså jag vill lägga dom snabbare på ytan. Kanske inte går...?