Nytt PES: Ny information

6 kommentarer
Konami Digital Entertainment GmbH har idag förklarat några av de många nya tilläggen som omger deras högt förväntade PES 2011 titel.
Den beräknade höstreleasen för PES 2011 med sitt flytande och fria gameplay har häpnadsväckt fotbollsfans. Total kontroll är det nya spelets nyckelord och det nya spelet leverar detta med en helt ny kraftmätare med vilken användaren kan bestämma kraften och avståndet i varje pass. Total 360 graders kontroll ger en känsla av utökad realism till serien och Konami visar detta men en helt ny trailer.
Konami Digital Entertainment GmbH har idag förklarat några av de många nya tilläggen som omger deras högt förväntade PES 2011 titel.

PES 2011, som beräknas släppas någon gång i höst, har häpnadsväckt fotbollsfans med sitt flytande och fria gameplay. Total kontroll är det nya spelets nyckelord och spelet levererar detta med en helt ny kraftmätare med vilken användaren kan bestämma kraften och avståndet i varje pass. Total 360 graders kontroll ger en känsla av utökad realism till serien och Konami visar detta med en helt ny trailer.



Den nya trailern visar den totala frihet i passningsmomentet som PES 2011 erbjuder tillsammans med en titt på, dribblingar, defensivt spel och närkamper. Trailern ger en även inblick i det nya krafmätarsystemet och visar också hur lätt man kan lägga till finter och trick på den högra analoga spaken. PES 2011 använder sig av över 1000 nya animationer och några av dessa visas också upp i den nya trailern.



Konami har också släppt ett antal nya screenshots tillsammans med trailern och dessa visar för första gången det nya editeringsläget för arenor vilket låter användaren skapa sin egen hemma-arena för användning i spelet. Bilderna visar också det massivt omarbetade "Become a legend" spelläget där man börjar som en ung talang som strävar efter att nå fotbollens finrum och bli bäst i världen. Mer nytt om "Become a Legend" spelläget och dess förändring släpps de kommande månaderna.















 
1 Yens:

skriven

Läste precis WENBs playtest och visserligen är dom fanboys (som dock var kritiska till PES 2010) men det låter ta mig satan som PES är tillbaka på riktigt denna gång! Frihet, animationer, responstid, vettiga domare och den gamla goa PES- känslan tillbaka. Tror dock att PES 2011 bara är början på PES nya era, där 2012, 2013 kommer vara guldspelen, dom spelen som folk idag säger att PES 5/6 var. PES 2011 blir grunden.



Är det någon som vet ungefär hur lång tid innan ett spel släpps som det "går guld"? Även om jag tror det inte det blir så, så vore det ett smart drag av KONAMI att släppa PES före FIFA, om så bara en vecka före, visa att de menar allvar i år;)



2 Cesc:

skriven

Är det möjligen en Chelsea-licens som jag skymtar på en av bilderna? Vet du något om licenserna för PL Cani?

3 Caniggia:

skriven

@ Yens - Spelet måste tillbaks på banan det här året. Inte nästa. Det måste inge förtroende hos spelaren och inte behöva fixas med en patch för att bli bra två månader senare.



Guld brukar ett spel gå ca 3 veckor innan det släpps för att man ska kunna skicka ut promos till journalister med mera.



@ Cesc - Det ryktas om Bundesliga, förutom det så är PL fortfarande ett år iväg om jag inte har fel, vilket jag gärna får ha.

4 Don-T:

skriven

Det här med fria passningar tror jag defenitivt kommer att pigga upp serien ,när jag spelar fifa numerar så spelar jag med allt på manuell vilket innebär precis vad det låter som tajma både kraft o riktning på allt och det brukar bli fantastiskt roliga matcher när man spelar mot en kompis med manuella inställningar och känslan när man väl lyckas med det man vill är härlig ,så är det så nya pes är så kommer jag defenitivt att köpa det

5 Yens:

skriven

@ Caniggia. Är helt med på det du säger, det måste vara bra redan i år. Men det jag tror är att de riktiga guldspelen kommer något eller några år framåt, dvs spel som bygger på PES 2011 som grund, lite som att PES 6 var en subtil men ändå klar förbättring av PES 5

6 Rune:

skriven

Kul att nu få se lite mer ingående hur kontrollupplägget till finterna funkar, men jag vet inte om jag gillar det, känns lite väl mycket "button masher" över det hela.



Alltså de olika tricken saknar logiska tilldelningar på handkontrollen vilket gör det bedrövligt svårt att memorera. Speciellt när det kommer finnas flera olika uppsättningar att välja mellan. Man kommer utföra massa avancerade tricks i följd helt på måfå genom att bara flänga runt lite slumpmässigt med spaken.



"Hur var det nu man gjorde en överstegsfint, hmm...antingen var det väl nedåt gånger två eller höger gånger tre...Hoppsan det blev visst en regnbågsspark istället!"



Ska man misslyckas med en dragning tycker jag konsekvensen borde bli att man snubblar väck bollen, INTE att man råkar göra en helt annan avancerad dragning. Det borde vara lite utmaning att utföra de svåraste grejerna. Framför allt borde det kännas som man gör dem med flit. Inte något man gör av slump när man försöker sig på nåt helt annat.