PES 2015 - Build-up inför Gamescom #1

En kommentar
Nu kör vi. Teaser situation inför PES 2015 och GC. Jag räknar upp det som sagts och visats om PES 2015.
 
 
 
#4
 
Vi börjar med en fransk review som precis kommit in. På grund av att jag snackar franska så är det intressant att läsa att passningsspelet i PES har förändrats lite.Du kan inte stå och bara vänta på att bollen ska nå din spelare som tidigare, en passning och sen måste du möta den med spelaren som tar i mot den på ett annat sätt än innan, de skriver också att detta i vissa fall gör att spelarna inte tar i mot bollar som går två meter från dem? Det är såklart trist men kan säkert fixas till fullsläpp. Det är ju såklart en del av responsen hos varje individuell spelare som avgör hur benägen spelaren är att nå bollen. Har spelaren accelarationen, speeden och vigheten så ökar chanserna. Det mest intressanta med detta är ju såklart att passningsassistansen där bollen söker sig till mottagaren kraftigt verkar ha reducerats. Antingen det eller så var kontrollen inställd på ett speciellt sätt.
 
#3
 
Sunny Sanghera: So much I could say about PES2015 but I honestly can't describe it. Best PES ever? Definitely Best football game ever? Possibly.
 
Kommentar: Så tweetar idag en anställd på Ubisoft om PES 2015. Han skriver även att han har spelat både FIFA och PES och att PES slogan "The Pitch is Ours" stämmer bäst för Konamis spel av de två. Nu vet vi faktiskt inte vilken tidigare relation snubben har till PES så orden ska tas med en nypa salt.
 
#2
 
Adam: The idea of recreating the true PES feeling is what has fueled the development of PES 2015.
Me: What previous football games have been the main source of collecting for that PES feeling?
Adam: PES 5/6
 
Kommentar: Det bästa av alla PES-spelen för mig är fortfarande PES 5. Det var det jag var bäst på av alla PES-spelen. Jag kan möjligen ha varit bättre på PES 2013 Live också. Glömmer aldrig hur jag öste in mål med Ricardo Oliveira online med Betis i PES 5 och hur jag dribblade röven av alla med Joaquin. I PES 2013 klackade jag in 1-0 i kvartsfinalen i Nordiska Mästerskapen men förlorade sen mot en snubbe (danska mästaren) som lät datorn spela åt honom med autopassar på högsta nivån. Irriterande och trist att man ska förlora mot en såpass mycket sämre spelare i ett stort mästerskap.
 
#1
 
Me: "I want a reason to buy a PS4 this Christmas Konami so don't disappoint me!"
Adam: "I'm very confident Gustav, very confident."
 
Kommentar: Adam var redan då säker på sin sak. Eller rättare sagt så är han säker på att jag vill köpa en PS4 till Jul. Ett gott tecken är att han gör tweeten mer personlig genom att tilltala mig med mitt riktiga namn. Nu kommer jag antagligen få köpa ett PS4 innan det för spelet ser ju ut att släppas i September/Oktober.
 
1 Sam:

skriven

PES har ändrats mycket sen de franska speltestarnas review och det verkar nästan som många är lyriska efter att ha spelat senaste builden som ska visas på GC nu :)

Vi får se, jag har hört det förr och blivit besviken men jag kan ändå inte låta bli att hoppas nu när det låter så bra :)

Svar: Jag läste den franska reviewen idag och den publicerades idag så det kan säkert stämma med vad de säger. Kommer dock inte kunna köpa detta innan jag har spelat det själv. Hoppas på det bästa precis som du!
Caniggia