Pressrelease PES 2015 - Gamescom #2

2 kommentarer
 
Det tryggaste man fick höra från Gamescom var att spelet har tre månader kvar till release vilket ger två månader mer av utveckling av spelmotorn. Det man har sett från Gamescom i videoväg bekräftar att PES är kraftigt förbättrat sen PES 2014 vilket egentligen är det enda vi som inte spelat spelet ska gå på. Den 17:e September kommer demon och det är endast en månad dit. Jag kommer köpa en PS4 i slutet av Oktober för att kunna vara redo för en review. Om spelet mot förmodan skulle vara en spamfest i att på något sätt utnyttja en brist så kommer det bli en säsong i PES-ligan och sedan försäljning och en extra höstsemester.
 
Nu ska jag skriva om det som är intressantast från pressrelesen angående in-game modes.
  • Incredible Response Times: Lightning fast controls allows users to instinctively react to every movement when the ball is in play
Kommentar: Prisa gudarna för att det här var fokus. När du trycker vänster rör sig din spelare vänster. När du trycker höger rör han sig åt höger. Det kommer såklart variera lite beroende på din spelares teknik men du ser direkt att intentionerna finns. Hur fan kan jag skriva så här utan att ha spelat spelet? Okej det är min dröm, en instruktionsbeskrivning för hur det ska funka. Rätt mycket folk har backat upp det här som faktiskt har spelat spelet på Gamescom så det är en förhoppning att det fungerar.
  • On The Ball Abilities: Take on defenders using each player’s bespoke dribbling skills, as opposed to relying on ‘trick’ moves. New skills include Close control, responsive sprint and incorporating a much wider range of pace - from walking to sprinting
Kommentar: Slut är det på avancerade jävla moves med kombos. I verklig fotboll glider man förbi om man kommer rätt och har rätt touch på bollen. Det är inte så jävla mycket fintande. Man har accelaration och man har timing. Så jävla mycket svårare är det inte. (Sen går man rakt på mål också för att bygga vidare på det, någon som vill ha mig som tränare i sitt lag?).
  • Case for Defence: Users have complete control over when to close down, tackle, or hold up play. Successful defending is based entirely on the decisions the user makes
Kommentar: Är jag trött på att försvarare i PES är så degraderade att de liknas vi bönder som bara får ta ett steg framåt i schack. Svar: Ja. Och jag vet att bönder får gå snett åt sidan också vid attack men det får de knappt i PES. Speciellt inte om den andre spelaren har passing support 4 för då jävlar finns det tillfällen där du inte ens får röra din bondeförsvarare. JAG HOPPAS ATT JAG ALLTID FÅR RÖRA MINA FÖRSVARARE I PES 2015. Oavsett motstånd, passningsassistans eller annat joxmoxande. Och jag hoppas att jag får spela med en låg backlinje. Detta är inte bekräftat ännu så jag är lite orolig.
  • Live Updates: Weekly DLC updates will constantly update transfers and team line-ups across the English, French, Italian, Spanish and Brazilian leagues. Player data also updated based on current performances every week, so if a player is on a goal-scoring streak, his stats will be boosted accordingly in the update. Applied to online modes and optional within single-player mode
Kommentar: Gilla! Gilla mycket! Äntligen stats-on-the-go. Kommer betyda mycket för alla lirare att alla lag uppdateras veckovis. Speciellt på vår sajt PES-Ligan. Form kommer nu blir extremt viktigt och att man väljer ett lag som är inne i en bra period när det är ens egen tur i lagvalet.
  • Second Divisions Added: PES 2015 features the second tier leagues from England, Spain, Italy and France for the first time in the series, vastly expanding the database of upcoming players to scout
Kommentar: Äntligen uppdateras databaserna och blir större för de som gillar ML (eller myclub som det nu kallas?). Fler lag ger fler fans, och fler fans ger fler intäkter, fler intäkter ger i slutändan KANSKE mer pengar och fler ligor, såsom allsvenskan! :D Drömmen blir sann 2020!
  • Real Managers: In a first, real managers will feature in PES 2015 across a number of European and Latin American sides.
Kommentar: Äntligen kan jag skapa Sur-Nanne eller Arg-Roar. Jag kan sätta ett veck i pannan på Mikael Stahre och jag kan göra Glad-Åge. Möjligheterna att skapa lags tränare på bänken med samma realism som hos de vanliga spelarna adderar en dimension till realismen. Wohoo! (Får man klä dem hur man vill också så är det rena himmelriket! Rosa tröja på Roar, kostym på Andreas Alm).
  • Weather: Rain has been implemented.
Kommentar: Hösten är snart här, det regnar igen!
  • Licensed Soundtrack: Featuring Cold War Kids , Calvin Harris, Imagine Dragons and Avicii.
Kommentar: Kalla kriget killarna, föreställ dig drakar och... da da da da da (trumvirvel) VÅR EGEN AVICII! Blir det "Addicted to you" kanske. Skulle passa bra!
 
Sammanfattningsvis: Kan bli en skoj höst det här. Vi kör igång PES-Ligan med medlemsskap för professionella spelare (100kr). Det kommer uppstå en styrelse som sköter det. Ni som inte vill spela professionellt kan vara med i gamla klassiska ligan. Vi har 1500 medlemmar så jag hoppas en del förlorade själar återvänder! Välkomna åter!
 
1 Asscandy:

skriven

Som ja hoppas att pes blir pes igen tiden då allt man uförde på dosan blev på skärmen håller tummarna som fan för d här.
Rädda mitt 2015 låt den inte bli den samma som ett 2014 utan pes

Svar: Klart vi hoppas på det här. Jag kommer köpa en PS4. Lämnar PS3 bakom mig nu. För många dåliga minnen med den maskinen och PES.
Caniggia

2 Mathias:

skriven

Hur djupt kan Edit mode bli? Finns det några tänkbara lösningar på Option files?

Svar: För närvarande finns det bara lösningar till PS3/360. På PS4 och One kan man inte ändra något. Hoppas SONY fixar så att man kan ladda upp bilder och musik med mera.
Caniggia