Ny gratispatch på gång men...

En kommentar
 
Patch. 1.08. (Gratis)
Igår berättade Konami att det kommer att komma en ny patch (1.08) till PES 14 den 26:e Mars. Det är alltid roligt att följa ett spels utveckling Alpha till Gold men i PES fall är vi fortfarande mitt i mellan på Beta 1.07. och de flesta har även betalat ca 400 kr för det. Det är lite för mycket för att inte ännu ha en klar produkt. Vi får se vad patchen gör? Det ska vara något extraordinärt för att man ska ge det en chans. För mig handlar det om respons och framerateproblem. Kan de fixa dem? När spelet känns som PES 13 i sin respons så de på rätt väg igen.
 
DLC World Championship Challenge. (10€)
Anyhow, över till de konstigaste beslutet någonsin. Det kommer kosta 10 euro att köpa det nya spelläget World Championshop Mode, där du tar kontroll över ett lag och försöker ta dem till VM. Konami har iofs lagt ner tid på att skaffa licenser för det Brasilianska landslaget men är det verkligen värt 10€ när vi redan betala 50€ för spelet. Ännu ett PR-relaterat snedsteg av Konami. Efter att ha fått ett knappt spelbart spel något sånär spelbart i Februari så har man nu beslutat att man ska försöka tjäna lite pengar på de få användare som är kvar.
 
Usch säger jag och rekommenderar alla att hålla i slantarna och inte trycka buy någonsin ever.

Däremot kan ni splasha cashen på PES 2015, men först 2-3 veckor efter release när priset droppar till budgetvariant. Håll i hatten för det här året måste Konami prestera.
 
Återkommer med en recension av patchen nästa onsdag när den är släppt!
 
1 Kåre:

skriven

Det vore intressant att höra vad du tycker om den nya patchen. Jag tycker själv, precis som många andra verkar det som, att de förbättrat spelet avsevärt med den nya patchen. Jag upplever att PES 2014 äntligen är spelbart! Det tog lite väl lång tid bara

Svar: Tjenare! Jag har tagit lite tid på mig bara. Har lämnat lite "impressions" på http://winningelevenblog.com/forums/viewtopic.php?p=392427#p392427 . Kommer snart en fylligare utvärdering på svenska. Trevlig helg.
Caniggia