Två veckor tills mina polare från Sverige kommer till Rio.

Kommentera
 
 
Hej igen! Har gått ett tag sedan jag skrev nu. Har skaffat ett brasilianskt nummer och även lyckats tappa mitt svenska simkort. Bra där! Har skrivit till telenor för att blocka det. Nåväl, har blivit lite festande men mest häng med polaren och hans familj. Jag har även varit vid stranden över en helg vilket var helt jävla underbart. Stället heter Ubatuba och har runt 100 sandstränder. Om jag åker tillbaka hit i framtiden så är det en given plats att åka till. Det berättades att man kunde se delfiner här då det är brasiliansk sommar, stället har tydligen många amerikanska turister så det fanns menyer på engelska men sånt är ju inte jag intresserad av då jag försöker prata så mycket portugisiska som möjligt. Låter säkert som värsta gringoportugisiskan men brasilianarna är mycket glada över att jag försöker. Har fått problem med ännu en visdomstand och kanske drar ut den här. Inte så dyrt tydligen som hemma.
 
Har märkt hur mycket hjälp med engelskan brasilianarna behöver. Hade varit helt underbart att ha en språkskola för bara konversation här eller på något annat ställe. Ska kolla min ekonomiska situation nu och sen ta ett beslut om det blir Argentina eller Vitoria. Hörs snart! Ate logo!