Lär dig spela PES - Guider och tips

6 kommentarer
Alla officiella PES-guider som har släppts.
Välkommen du nybörjare/du som vill bli bättre/du som är bra men vill bli bäst/ samt alla andra i PES världen. Här under hittar du guider till många av de PES-spel som släppts.

PES-seriens kontrollsystem har inte förändrats särskilt mycket under åren utan det som du kunde göra i PES 3 kan du för det mesta göra även i PES 2012. Här under följer ett urval av publicerade blogginlägg.

GUIDER
Har du en fråga angående PES-serien som du inte har fått besvarad? Vill du veta hur man gör för att utföra en viss sorts trick eller hur man på bästa sätt spelar försvar? Skriv då din fråga i kommentarerna så ska jag ge ett utförligt svar. Jag har nämligen alla guideböcker liggande här hemma.
 
1 Daniel Andersson:

skriven

Är intresserad av info om hur man bäst slår inlägg i PES 6. Tycker att jag får väldigt dålig utdelning där, vilket är tråkigt då mycket av mitt spel bygger på kantanfall och inlägg.



Tack för en bra blogg, tydligen kan en hif:are bidra till något positivt i världen ;-)



Forza MALMÖ!

2 Carlos:

skriven

Hej,



håller med föregående talare, mitt problem är det samma fast i PES 2009. I PES 6 var inlägg och nickmål dagligvara. I PES 2009 fastnar alltid inläggen på försvarare eller går ut till inkast på andra sidan.

Helt sjukt dålig utdelning.

3 Rune:

skriven

Vad jag har märkt brukar det bli bäst tillslag om man löper längs med långsidelinjen och sedan viker av 45 grader inåt innan man slår inlägget. Om man har en lång spänstig targetspelare i straffområdet borde det även löna sig att köra en "high arc" på inlägget tror jag. Har man bara en forward ska man nog undvika att slå på bortre stolpen och hellre hålla sig till första. Personligen är det sällan jag slår inlägg utan jag föredrar allt som oftast att finta inlägg och sedan dribbla snett bakåt, löpa längs med främre straffområdslinjen och gå på skott istället. Alltså jag spelar med vänsterfotad forward på högerkanten och vice versa. Det funkar bäst för mig åtminstone.

4 Carlosen:

skriven

när det gäller pes 6 fungerade det ofta att hålla in L1 (tror det är den knappen) och trycka två gånger på inläggsknappen. Oftas kalasbra bananinlägg med bra resultat. Fungerade också bra som princip vid tidiga inlägg högt upp i banan.



Re: Rune. Ja det sättet du beskriver har jag testat med viss framgång. Däremot har ju COM väldigt mycket inläggsmål. 9 av 10 eller så.

5 Caniggia:

skriven

@ Daniel Andersson - Tack för berömmet. Heja Henke. Det finns nu en guide till hur man slår inlägg. Den finns på länken eller i blogginlägget. Välkommen.

6 tony:

skriven

skulle vilja veta hur man siktar in straffarna och hur man gör fina frisparksmål . Gärna lite allmäna tips angående trix o dribblingar.

det gäller pes2010



taksam för alla tips

Mvh Tony